lördag 20 januari 2024

Minikläder

Små stickade kläder åt kaniner eller små dockor har jag sysslat med sista tiden. Först gjorde jag en klänning och byxa i grönt. Koftan och tröjan i vitt passar bra ihop med det gröna.

Garnet jag använt är små nystan av lite tunnare garn, passar perfekt till detta ändamål. Tröjan och luvan fick randas för det blåa nystanet var pytte litet men räckte precis med vitt. Till den gula koftan hade jag ett annat mönster som jag gjorde till de första kaninerna.


Till den här klänningen använde jag ett nystan av tio nystan som jag fått av en bekant. K hade vunnit garnet på ett lotteri och tyckte att det passade bättre hos mig som gör dockkläder. Tack, tack för att du tänker på mig.
 
Just nu finns det inga färdiga kaniner i mina gömmor så jag bör ju sy några nya, barnbarnet fick den sista i julklapp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar