På midsommardagens kväll kom ett häftigt regn med de största hagel vi någonsin sett. På en av bilarna var det nitton bucklor, den andra hade visst 12. Vi satt i inglasningen och plötsligt lät det som att det regnade spik, men då såg vi haglen på marken.
evys hobbyrum
måndag 22 juni 2026
Midsommar
På midsommarafton var vi hos några vänner i deras stuga vid havet. Vi åt gott,och hade det så trevligt tillsammans. Vi spelade ett nytt quiz som var riktigt klurigt, det blev många skratt innan vi var klara.
På midsommardagens kväll kom ett häftigt regn med de största hagel vi någonsin sett. På en av bilarna var det nitton bucklor, den andra hade visst 12. Vi satt i inglasningen och plötsligt lät det som att det regnade spik, men då såg vi haglen på marken.
På midsommardagens kväll kom ett häftigt regn med de största hagel vi någonsin sett. På en av bilarna var det nitton bucklor, den andra hade visst 12. Vi satt i inglasningen och plötsligt lät det som att det regnade spik, men då såg vi haglen på marken.
fredag 19 juni 2026
Trevlig midsommar
Ute blommar vår syren och det är grönt och härligt. På altanen har jag pyntat med en midsommarstång som vi byggde och målade för länge sedan.
Så här i midsommartid är det lämpligt att bo vid Midnattssolsvägen som börjar i Piteå och går till Jokkmokk. Vägen fortsätter på E45 upp till Nordkap. På Wikipedia står det : Ett försök gjordes på 1970-talet att marknadsföra denna väg som den bästa vägen till midnattssolen för turister som färdas norrut utefter väg E4.
Så här ljust var det hos oss igår kväll 23:30, för solen går ner under horisonten fyrtio minuter innan den syns igen.
Så här i midsommartid är det lämpligt att bo vid Midnattssolsvägen som börjar i Piteå och går till Jokkmokk. Vägen fortsätter på E45 upp till Nordkap. På Wikipedia står det : Ett försök gjordes på 1970-talet att marknadsföra denna väg som den bästa vägen till midnattssolen för turister som färdas norrut utefter väg E4.
Så här ljust var det hos oss igår kväll 23:30, för solen går ner under horisonten fyrtio minuter innan den syns igen.
En trevlig midsommarhelg önskar jag er alla!
tisdag 16 juni 2026
Bok 4
Det var den här boken som jag skulle läsa när jag såg att det var nr 4 i ordningen. Så biblioteket fick bistå mig med de andra + en e-bok. I den här boken så fick familjen ta till nytänkande idéer för att behålla sitt slott för det var hårda tider även efter kriget.
söndag 14 juni 2026
Resestickningen
En och en halv strumpa hann jag sticka på vår resa och det var nog hos svågrarna som det stickades mest. När jag är hos sonen med familj så vill jag vara med barnbarnen mesta tiden, för det är så långt mellan gångerna vi träffas. Någon stund satt jag med handarbetet när vi pysslade för att visa att alla kan göra sitt eget men ändå vara tillsammans.
torsdag 11 juni 2026
Dockkläder
I höstas hade jag sorterat tyg i tre korgar, i första korgen var det små bitar som blev kaninkläder och Barbiekläder. Av de större bitarna sydde jag kläder åt dockan Skrållan. Jag fick ihop en klänning och en dress med byxa och tröja av lila tyg.
En blå klänning med söta band fanns det också tyg till, och längst ner på botten låg det en bit av tyget jag trodde var slut. Det blev ett nattlinne och småbyxor åt kaninerna. Men nu är lådan tom och nästa låda blir till babykläder, för där ligger tyg som jag inte hann sy åt barnbarnen. Den lådan tar jag till hösten för nu vill jag göra andra saker. Vi planerar en loppis med gammalt och nytt, och då måste allt prismärkas.
En blå klänning med söta band fanns det också tyg till, och längst ner på botten låg det en bit av tyget jag trodde var slut. Det blev ett nattlinne och småbyxor åt kaninerna. Men nu är lådan tom och nästa låda blir till babykläder, för där ligger tyg som jag inte hann sy åt barnbarnen. Den lådan tar jag till hösten för nu vill jag göra andra saker. Vi planerar en loppis med gammalt och nytt, och då måste allt prismärkas.
tisdag 9 juni 2026
Bok 3
Jag fortsatte med den tredje boken om Cavendon Hall när jag kom hem, nu var det andra världskriget och hur det påverkade familjen och alla andra.
fredag 5 juni 2026
Bok 2
Jag ville ju fortsätta med bok nr två och då köpte jag den som e-bok, jag ville inte läsa något annat mellan böckerna. Det var också praktiskt för den fick följa med på vår resa. Ibland är ju människorna lite för perfekt i såna här böcker men jag tar det för vad det är - en bok.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

















