tisdag 19 september 2023

Hedvigs presenter

  

När vi väntade på vårt barnbarn Arvid så gjorde jag i både rosa och blått av allt det jag tillverkade, det blåa fick Arvid så klart. Det rosa sparade jag i den rosa lådan som funnits sen 1979 och tänka sig nu är den lådan tom på kläder och annat till en tös. Det som finns i lådan nu är blått och grönt! När jag sydde täcket fick jag beställa tyg två gånger för första gången skrev jag en decimeter och inte en meter.
En docka med prasselben ska Hedvig så klart ha som brorsan.





Den här napphållaren är nygjord de andra har legat i lådan sen 2020.

En kub med en skallra i och en snutte med bandbitar som barn gillar att gosa med och en napphållare.

En stickad dregglis som jag gjorde i våras och byxor i kamouflagetyg till båda barnen, jag köpte ett nytt mönster för de gamla var så stora i storleken.


Lakanen som min mamma och jag sydde 1979 i rosa (och blått, men det är inte i bild). Mössan är köpt nånstans med gulligt mönster.

En bil ska Hedvig självklart ha och ett hårband är ju bra att ha så inte luggen hänger i ansiktet.

Den här koftan stickade jag 2020 men den kan redan vara för liten.
Den här klänningen och mössan sydde jag när jag köpte min första symaskin 1976, tyget var över från våra köksgardiner, mitt tyglager var inte så stort på den tiden.
Bodyn är köpt men byxorna hemgjorda och klänningen sydde jag också när symaskinen var ny.

 
Ett kort ska såklart tösen ha med välkommen hälsning från farmor och farfar.

Nu är påsen packad och levererad till Hedvig så nu kan bilderna visas här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar