tisdag 26 september 2023

Anteckningsbok

 Jag fick ett tips att göra egna anteckningsböcker, i en låda hade jag sparat tapet från en provkarta och alla de arken gjorde jag böcker av. På de som var enfärgade sydde jag på en bild, då använde jag symaskinen.

Jag gjorde både stora och små allt eftersom tapetbitarna räckte till.

Eftersom vi troligen ska ställa ut våra alster närmare jul så gjorde jag några med julbilder.

Först vek jag tapeterna i önskad storlek och la dem i press under natten, sen sydde jag på ett band i passande färg och på undre bilden syns hur insidan ser ut. Jag sydde en söm på varje sida av boken så kanten längs ner och uppe är det ingen söm på, där kan man förvara papper och annat som ryms.

Pappersarken vek jag på mitten och sydde fast med maskinen, man kan ju sy för hand den sömmen om man vill. Det är första gången jag gjort böcker med symaskinen.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar