fredag 22 september 2023

Arvids presenter

 

När man blir storebror ska man såklart få presenter när lillasyster får sina. I Arvids påse ligger byxor i hans storlek och en tröja med kaktustryck.

Jag laminerade papper med siffror och bilder som Arvid  tycker om, det är tänkt att användas som underlägg när han pysslar med sax och lim. Storleken är A3.
Vi skrev ut ett papper med vägar och hus och laminerade, där kan man köra minibilar eller sätta klistermärken som går ta lös och flytta. En bok med bilar på pärmen att rita i.

Jag hade sparat ritmallar som pojkarna hade när de var små, några får Arvid och några är kvar hos oss.
På Ikea köpte jag tre burkar att förvara saker i, i en ligger pärlor och tråd att göra armband och halsband av. I den större lådan ligger tejprullar, sax, limstift, klistermärken och lite annat. På sidan ligger det en bunt av kort som går att dekorera. Vad jag sett så är Arvid en pysslare så min tanke var att ha lite småpyssel nära tillhands som Arvid kan ta fram när lillasyster ska äta och skötas om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar