lördag 24 februari 2024

Mina kaniner

Nu har jag gjort tre kaniner, direkt de fick ögon och nos gick de på tebjudning. De här korgmöblerna är kvar sen syrrans barnbarn lekte hos oss. Nu är ju flickorna stora och har egna barn, som gärna får leka med mina kaniner.
Först sydde jag den ljusa kaninen men det tyget remsades mycket, så då plockade jag fram två tyger som jag köpt på Panduro när jag hade tänkt sy Tilda dockor. Tygerna är väldigt lika i färg.
Här en bild på kaninerna som lånat kjol och byxa från från min egen låda.


Alla kläder ska läggas under våta dukar men det gör jag en annan gång. Så här ser mössorna ut när jag stickat hål för de långa öronen. Det rosa garnet tog slut men det gråa finns det kvar mycket av.
Den här koftan är från ett av de små nystanen som jag fick tidigare.
Det här räckte det röda garnet till, tomte eller julkläder.


 
Det gröna garnet var kvar sen sjuttiotalet då jag stickade mig en tröja med stora puffärmar. Jag köpte både grönt och gult garn och det var stora nystan, kanske 400 gram.                                                    

Så här ritade jag upp alla delar för att först sy innan jag klipper ut delarna. Ett lite besvärligt moment är att få öronen åt rätt håll. Nu finns det elva kaniner till att färdigställa. Sen ska ju alla ha sängkläder och mera kläder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar