söndag 11 februari 2024

Hur jag kom igång med mitt hobbyrum

För några dagar sen började jag möblera om och städa i mitt hobbyrum, när jag satte mig och gick igenom gamla tidningar så hittade jag första numret av 101ideér.
Det var den här artikeln som inspirerade mig att inreda i mitt hobbyrum. I rummet fanns ett litet sybord, det satt en gräslig tapet på väggarna men min man satte upp väv som målades i beige. Vi köpte hyllor och konsoler som sattes upp ovanför fönstren och ovanför sybordet. Där sybordet står nu hade vi en torkställning för tvätt men den flyttades in i förrådet.
Under åren har jag köpt fina burkar till hyllorna och målat om en del lådor i ljusare färg. Jag har också möblerat om på olika sätt men nu är det bra att möblerna står just så här för när alla sönerna och svärdotter och barnbarn kommer hem så blir hobbyrummet ett gästrum. Då ställer vi in en stor säng, spjälsäng m.m.
Jag är väldigt glad över mitt hobbyrum, att det finns plats för mitt material och utrymme för att sitta tillsammans med andra och handarbeta.

Det här skåpet är städat och klart och i korgarna har jag garn. Det finns ett likadant skåp till som jag tänker ska ha liknande innehåll i men det är inte klart.
På den här hyllan finns papper,pennor, småsaker som är sorterat i lådorna. Under hyllan står strykbrädan som jag tycker är bra att ha framme hela tiden.
Sybordet med hylla för sybehör som knappar, sytråd m.m. Bredvid står ett högre skåp där jag har min stansmaskin 0ch stansar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar