torsdag 8 februari 2024

Gamla hobbytidningar

Jag satte mig och gick igenom alla 101 nya ideérs tidningar från 2009 till 2019. En tidning med stort urval av pyssel och många tips och idéer. Jag kopierade det som ska vara kvar och säljer allt på Tradera. Här är ett litet axplock av det som inspirerat mig under dessa år.

Låtsas-fika gjorde jag åt barnen på förskolan där jag jobbade.
En virkad krubba har jag varit sugen på att göra, men mina fingrar tycker bättre om när jag stickar.
Klä om böcker har jag provat på med olika sätt.
Ett kort med höstfärger och den söta bakpappersklockan har jag inspirerats av.

Likaså att dekorera med washitejp på olika saker.
Dessa gummor tycker jag är så söta.
De små skorna har jag virkat åt en tjej som jag jobbade med. Först gjorde jag ett par sedan fick hon veta att det var två bäbisar så då gjorde jag ett par till såklart. Sen kom det en farmor och beställde två par till sina tvillingbarnbarn.
Jag har försökt väva på en rockring men det blev inget fint så jag gav bort ringen med lite andra leksaker till barn som kom från Ukraina.
De här granarna är så söta, kanske något att sticka till jul.
Små söta julfigurer som jag planerar att göra till barnbarnen nästa jul.
Jag har klätt galgar vid några tillfällen tidigare.
Den här kransen med målade ägg inspirerade mig förra påsken då jag gjorde en åt oss själva.
Jag minns när jag glad i hågen öppnade det här numret och läste att det var den sista tidningen, vilken besvikelse jag kände. 101 nya idéer har givit mig mycket glädje och inspiration men jag har slutat bläddra i dem så nu kan gärna någon annan få glädjen att använda dem.


 Kolla gärna in auktionen på Tradera!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar