söndag 16 april 2023

Små täcken

För nåt år sen fick jag en påse med små tygbitar av en av mina systrar, tidigare har jag sytt nåt täcke men inte till min egen lilla säng. Tygbitarna räckte till tre små täcken och det fjärde blev från en hel bit.

Det här täcket ska jag ge bort med en docka i korgen, i julas kunde man lämna in julklappar till barn som annars inga klappar får, då fick jag ihop fyra paket tror jag. I år tänker jag ge bort mer många så under året ska jag samla på mig saker. Jag har ingen säng till två av täckena som ska ges bort.

Det här täcket ska min kanin ha i sin säng, för några år sen sydde jag flera kaniner och en finns kvar.
Visst ser kaninen ut att må gott med sängkläder i sängen för det blev en madrass och kudde som syddes av en liten duk.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar