tisdag 11 april 2023

6 årskort

Till de här korten använde jag de sista bilderna från arket med barnbilder. Båda korten fick blårutigt papper  under bilden och var också lite kluriga att hitta rätt färg på detaljerna.
Ballongerna kommer från en tapet med sammetsyta och i en bra färg, både på utsidan och insidan.

Bra att göra sin egen tårta och kanske katten får en smakbit. Den här bilden fick en bård med cirklar som följde med ballongbilderna som inköptes på Dollarstores för flera år sen.
När jag började göra kort så fanns det material till scrapbooking på varenda affär jag besökte, men för nåt år sen så minskade utbudet, så det kan vara svårt att hitta nytt material. Tur att man kan beställa på nätet och att jag åker till Göteborg då och då, då brukar jag passa på att fylla mitt förråd.
 


2 kommentarer:

  1. Vad roligt med de där nostalgibilderna. Jag har nog också liknande bilder som ligger här. Roligt också att du använt tapeter. Jättebra ide´! Jag tror att många köper material på nätet numera . Vet inte hur det är med scrapbutiker i dina trakter. Jag har nyligen varit i Kias butik i Bräkne Hoby. Inte nästgårds precis, men hon har mycket . Vi brukar göra det till en utfärd. Det är ju roligare att handla direkt. Oh vad jag saknar den stora scrapmässan i London. Det var tider det !!!!!!Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag handlar på nätet eller gör som du, en utflykt med inköp tillsammans med väninnor. Till Luleå är det 6,5 mil och där finns det lite mer hobbymaterial. Det måste varit underbart att gå på de mässorna det närmaste jag kommer är när vi besöker Göteborg och jag går på CiLi in Papers.

      Radera