måndag 21 september 2020

Nytt i hobbyrummet

Vi har gjort om lite grann i hobbyrummet, vi flyttade på kistorna och tog bort krokarna för att rymma ett bord som blev över. Min man satte ny skiva och målade om det i vitt.

Så här ser det ut nu ,en av kistorna står kvar längst ner och på bordet står det en lykta, en burk med snören i och ovanför min bandhängare, några nya krokar för det som ska hänga. I lådorna i mitten har jag förvaring av tygväskor och annat.

 
Kistorna har sin egen historia, den stora kommer från min mans hem och i locket står det 1906 och namnet på en anfader och på den ljusare brädan att den är renoverad av min svärfar 1967.


Den mindre kistan har min mormor ägt och hon föddes 1886. När hon skulle ut och tjäna som piga hade hon sina kläder och saker i denna kista. Man hade inte mycket och det som fanns var man rädd om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar