söndag 13 september 2020

Nya sticknålar

I juli bestämde jag mig för att köpa nya sticknålar, för de jag använde just då var av trä och skadade längst ut. Gamla stickor av metall har jag gett bort för länge sen och använt trästickor och dom kan man nöta upp, de jag har kvar är säkert tjugo år och de smalaste blir böjda av användningen. I vår lilla tätort fanns det inga att köpa så det blev att beställa på nätet. Jag valde Knit pro Symfonie nålar i ett fint fodral som tyvärr inte gick att stänga, så det blev ett byte till ett nytt fodral.
Jag beställde också två par rundstickor i samma märke.

Jag hade strumpstickor och tre rundstickor sen förr, min plan är att sy ett fodral för de korta och rundstickorna. De här stickorna är sköna att sticka med och garnet glider lätt på nålarna och det är bra för mina händer som jag har värk i.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar