tisdag 2 april 2024

Påsken

Jag hade pyntat på vår altan inför påsk men där satt vi inte, det har snöat ungefär varannan dag och solen har inte visat sig så mycket. Soliga dagar brukar temperaturen bli 20 och varmare inne i inglasningen men de senaste dagarna var det 7 plus som mest.
I höstas på en loppis så köpte vi två fina ägg av keramik som passar så fint på klinkerplattan.
Inne pyntade jag som vanligt med mina kycklingar som jag haft i 50 år.
På ett annat bord ställde jag ägg och en kyckling, ett påskmagasin och en vikt stjärna. På köksbordet ligger ett pussel med 1000 bitar och väntar på att bli klart så där ryms inget pynt, och snart ska allt plockas bort. Mycket snö har vi kvar och nu börjar jag längta efter våren.

 


2 kommentarer:

  1. Här kunde vi faktiskt sitta ute i inglasade uterummet och äta mat på påskafton. I dag vräker snön ner och hela världen är vit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilket busväder ni har söder ut. Vi har strålande sol och kallt om nätterna.

      Radera