lördag 20 april 2024

Bok

För att få igång min läslust så besökte jag biblioteket, där hittade jag en julbok av Jenny Colgan. Jag tycker om Jenny Colgans böcker och såg att det finns några nya som jag inte läst ännu.

Vilken mysig bokhandel, där hade jag gärna gjort ett besök. Det är lite speciella karaktärer: en otrevlig barnflicka, en känd författare, en trädforskare, en gravid syster med bråkiga barn och många fler. Miljön har också personlighet: klippor mitt i stan, trappor, lite kargt tänker jag mig, små mysiga affärer... Boken rekommenderas men kanske till jul för stämningens skull.


Jag brukar inte läsa julböcker annat än vid jul och nyår, men i år passar det bra i april för våren tar tid på sig!  😀

 



2 kommentarer:

  1. Tack för tips! Letade genast upp Jenny Colgan och "Den lilla Bokhandeln runt hörnet" Nu är jag fast och har något bra att lyssna på tills nästa bok om Svartå kommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att höra, härligt med böcker.

      Radera