lördag 16 mars 2024

Mitt garn 2

Nu har jag stickat en sjal av garnet som jag kallfärgade hösten-22. Jag och mina väninnor besökte Syfestivalen i Umeå, vi färgade var sitt nystan och det var så kul att se hur olika de blev.
Mönstret jag använt är från Drops Design och gratis att ladda hem. Jag stickar omslaget så det blir ett hålmönster i mitten. Det här är min fjärde som jag använder själv och ibland saknar jag en i neutral färg t.e.x. svart. Jag har gjort några till vår julmarknad både i höstas och tidigare.

På övre bilden så är garnet klart efter sköljning och torkning och på undre bilden såg det ut så här när jag virade in det i plast.


 


2 kommentarer:

  1. Häftigt det där med kallfärgning! Har testat det en gång, ska kolla men tror jag lagt ut det färdiga resultatet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var kul att färga, kan tänka mig att prova fler gånger.

      Radera