tisdag 5 mars 2024

Bok



 

   Jag var så sugen på att läsa men ingen bok föll mig i smaken. Då tog jag fram en bok som jag läst tidigare inte bara en gång, Midvinter av Rosamunde Pilcher. Jag har funderat på vad det är i den här boken som fängslar mig: av en tillfällighet möts dessa människor och blir vänner och firar jul tillsammans. Boken innehåller sorg, bekymmer och underbara människor som ställer upp för varandra.                                                                                

                                                                                   


När jag läste boken första gången såg jag att det fanns en film gjord efter boken och en fortsättning även det på film. Jag köpte båda två men tycker att första filmen tyvärr inte är så lik boken. Jag tänker att en film är annorlunda att göra men några av karaktärerna var inte som i boken. Synd tycker jag som gillade alla karaktärerna i boken. Till film två finns ingen bok.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar