tisdag 16 maj 2023

Turkos/grönt

De två sista korten som jag gjorde i vintras kommer nu och de är olika i färgen men har bilder från Dollarstores.
På det här kortet ska jag sätta på mer dekoration, det var nog det sista kortet och jag var nog less. Först gjorde jag fyrtio julkort och sen blev det trettio kort till, barn, grattis, påsk kort.

Bilden på det här pappret gick i svart och jag fick söka bilder som skulle passa tillsammans. En fågelbur också den från Dollarstores. Insidan och baksidan gick också i svart.

Jag hade tidigare gjort kortstommar i alla nyanser och det var dessa färger som var kvar, så det blev min utmaning att använda upp dessa. Jag plockade också fram alla udda bilder och block som jag hade i mina gömmor. En del block har flera sidor med samma motiv så jag delade med mig av dessa till en av mina systrar. Nu har jag sorterat allt i en bra ordning och det märks att jag använt en del av mitt material.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar