söndag 12 mars 2023

Mina stansar och stämplar.

Jag har haft en annan förvaring åt mina stansar, men var inte belåten med den. Så återgick jag till den tidigare men köpte till en låda och sex magnet ark. Jag sorterade mina stansar på nytt t.e.x. stansar som hör till sommaren på ett ark.
Alla "grattis" på ett ark, och en julkalender med små stansar som sorterades efter årstid och tema. Jag funderar på att köpa en låda till för alla julstansarna.

Mina nya stansar med stickade tröjor på ett ark, bröllop och baby på samma ark.

Då kom jag på att sortera mina stämplar på samma sätt, de förvarar jag på skivor av lite tjockare papp som jag först sätter bilden från stämpeln eller stämplar bilden och sedan laminerar. Det var ett större projekt för jag hade satt bild och stämplar allt efter som de köptes. På ett ark kunde det vara jul, baby, blommor, grattis i en salig blandning. Jag la ut nya ark och började sortera och det blev väldigt bra. Tänk när jag ska stämpla "grattis" så tar jag fram arket ovanför med alla passande stämplar och har allt samlat och slipper söka.
Här samlade jag handarbete och hushåll och på undre bilden allt som hör till babyn.
Det fanns några ark som inte behövdes göra om som tur var, nu tror jag det blir roligare att stämpla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar