tisdag 15 juni 2021

Fodral till stickor.

Tidigare i våras sydde jag mig ett fodral till korta stickor. Tygerna jag valde var kraftiga för att hålla stadga åt fodralet. Utsidan blev i rött, ett tyg jag fått av en tidigare arbetskamrat. Jag dekorerade med en pärla i rött och en hank att hålla i när jag öppnar fodralet. Sen sydde jag fast en dragkedja, hörnen rundade jag av så blev det lättare att sy dragkedjan.

Insidan tog jag från tygerna som jag fick av min väninna när hon flyttade. Jag skräddade sidorna och sydde fast fack för strumpstickor, virknålar och rundstickor, sedan sydde jag ihop sidorna och sydde fast dem i yttersidan. Här syns sömmarna i mitten.
Insidorna blev svart/vita och i olika mönster, ränderna var bra när jag gjorde facken.
Det finns några fack tomma om jag skulle behöva mer storlekar av nålarna. Dragkedjan som jag sydde fast var delbar och det hade den inte behövt vara, det är lite pilligt när fodralet ska stängas.

 


2 kommentarer:

  1. Du gör så mycket fint och inspirerar andra. Intressant att följa dig. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej tack för de trevliga orden! Då kan jag passa på att säga att jag tycker om din blogg och besöker den varje nytt inlägg. Jag gillar pysselrum och du verkar ha så kul med barnbarnen i ditt!

      Radera