tisdag 25 maj 2021

Bokutmaning rad 18

På rad 18 passar Innan floden tar oss för den handlar om en familj som åker till Bangladesh där kvinnan ska arbeta som biståndschef.  Ett yrke som jag inte har någon aning om hur det funkar plus hur det är i ett land så långt borta. Den här boken började jag läsa i februari, men jag fick lägga bort den efter att jag läst halva. Jag tyckte det var svårt hålla reda på namnen, orter och alla möten som skedde. Tror det var sviter av covid-19 som gjorde min hjärna trött, märktes i annat också. När jag började om så har det inte varit något problem. Boken handlar även om andra människor och deras liv, där många lever i stor misär och fattigdom. Författaren heter Helena Thorfinn och boken är läsvärd.
 

 Bokutmaning 2021


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar