söndag 31 januari 2021

Bokutmaning 2021

 Året 2021 kommer vi fortsättningsvis att hålla oss hemmavid, så jag utmanar mig själv med mer bokläsning. På bloggen Mitt liv här och nu tipsade hon om en bokutmaning på Facebook men eftersom jag inte har Facebook så anpassade jag listan lite.

  1. En bok av en för dig lokal författare
  2. En bok där huvudpersonen är 60+
  3. En bok som publicerats samma månad som du fyller år
  4. En bok som är en ”snackis”, alla pratar om den
  5. En bok som innehåller en resa
  6. En bok du valt på grund av omslaget
  7. En bok som innehåller ett mord (mysdeckare)
  8. En bok som är köpt på bokrean
  9. En bok med blått omslag
  10. En bok med ordet bok i titeln
  11. En bok som utspelar sig under 1900-talets första hälft
  12. En bok med en ätbar titel
  13. En bok som passar för en dag på stranden eller liggande i hängmattan
  14. En bok där titeln innehåller en siffra
  15. En bok med ordet ”snö”, ”jul” eller ”vinter” i titeln
  16. En bok som inleds med en prolog
  17. En bok du sett någon läsa i en tv-serie eller en film
  18. En bok som innehåller ett ämne eller yrkesområde som är nytt för dig
  19. En bok som du blivit tipsad om att läsa
  20. En bok skriven av en debutant
  21. En bok som fick dig att skratta och må bra – en riktig ”feel good”
  22. En bok med ett djur på omslaget
  23. ”Läs det du har” – läs en bok du redan har i bokhyllan men som du ännu inte läst
  24. En bok som utgår från en kärlekshistoria (romance)
  25. En bok du sträckläste och knappt kunde lägga ifrån dig
  26. En bok du lånade av en vän
  27. En bok som passar när regnet smattrar utanför rutan och du kryper upp i läsfåtöljen med något varmt
  28. En bok du valde för att titeln fångade din uppmärksamhet
  29. En favorit i repris, läs om en gammal favoritfeelgood och tipsa om den på bloggen (Jag läste Midvinter av Rosamunde Pilcher, en bok jag tycker om.)
  30. En bok med en titel som innehåller ett bär, en blomma eller en växt

Jag kommer att berätta om böcker jag läst och vad jag tycker om dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar