onsdag 7 oktober 2020

Utklädningskläder

Nu har jag sytt utklädningskläderna klart till barnen på förskolan där jag jobbade, det är ett år och tre månader sen jag slutade. Kläderna passar till en bok som som är fortsättningen på boken vi jobbade medan jag fortfarande arbetade.
En larv som blir en fjäril Silke och en groda Gronilla hade jag lovat att sy, det är handdockorna som varit förebild till alla dräkter som jag gjorde till dessa böcker.


När jag hälsade på hos barnen blev de väldigt glada och jag fick genast en modell som ville prova om kläderna passade.


Banden till fjärilsvingarna ska förlängas så att de sitter bra på barnens rygg. Tyget som kläderna sytts av fick förskolan av en förälder och tyget är är mjukt och töjbart och passar bra åt barnen till utklädning.
 

Här är de tidigare kostymerna till böckerna: Utklädningskläder 1, Utklädningskläder 2, Utklädningskläder 3, Utklädningskläder 4, Utklädningskläder 5 och Utklädningskläder 6.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar