tisdag 20 oktober 2020

Babysleksaker till Arvid

Efter täcket satte jag igång med att göra leksaker till babyn, en elefant med virkade kulor varav en har en skallra inuti. På Stoff och Stil hittade jag mönster på snutteöron som sattes på en ring.

Av tyg som blev över när jag sydde babynestet, ett tyg med ett troll som bor i ett svamphus plus andra tyger blev det en kub med träring som även har en skallra inuti.



En virkad skallra i form av en kanin, där är det ringen som låter, pricken över i blev den lilla flugan som sitter vid halsen.

 
Sen kom jag igång med att sy napphållare och även en bitring med bilar och svampar och igelkottar på bandet.

Allt material till skallror, napphållare, klämmor och de fina lapparna har jag beställt från Virknålar och Tillbehör, där fanns det massor av fina saker att göra till de minsta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar