onsdag 5 augusti 2020

Napphållare.


I vintras började jag sy napphållare till en tös som föddes i släkten, det var kul att sy så jag fortsatte i bara farten. Nu är jag nog uppe på ett tjugotal skulle jag tro, det kom ju tre barn till i släkten i våras som också fick napphållare och de övriga tänker jag sälja om vi kan ha vår julmarknad närmare jul. Från Virknålar och Tillbehör beställde jag de söta klämmorna som fanns i många olika varianter.

Förra sommaren köpte jag en fyndlåda med band på Panduro och de fick jag verkligen användning för till sömnaden av dessa hållare. De fyra längst upp gjorde jag klara idag och de undre förra veckan.

De blå och den rosa har mina syskon barnbarn och barnbarnsbarn fått, de blå på beställning av barnens farmor. De fyra i den svarta brickan var bland de första jag gjorde i vintras och den första har jag ingen bild på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar