tisdag 11 augusti 2020

Inför vår försäljning

Under våren har jag stickat och sytt av det som fanns hemma eftersom vi inte velat besöka affärer på grund av covid-19. Jag har även gjort beställningar på några olika ställen Stoff och Stil, Olssons tyger, m.m. Filten på bilden ovan är stickad i dubbelt garn och stickor nr 10, garnet har legat länge och hade ingen banderoll.
Den här filten är stickad av ett gammalt garn som heter Fantasi Rapsodi som är ett acryl garn så därför la jag till ett bomullsgarn, den blev mjuk och skön och är stickad från hörn till hörn. Det blev även ett par små sockar och en napphållare. Jag hade fått ett tyg med barnmotiv så det blev ett babynest till som jag kan sälja. Vår tanke är att kunna vara i tätorten och sälja våra alster men ingen vet ju hur det är framåt jul.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar