söndag 14 september 2014

1968

 För ett tag sen kom jag att tänka på när jag tillsammans med tre av mina systrar flätade fiskar och gjorde mobiler. När jag besökte min äldsta syster förra söndagen så började vi tala om dessa fiskar, vänta ska du få se sa syrran och gick ner till källaren. Upp kommer hon med en låda med färdiga fiskar, band och boken med beskrivningen.
 Jag fotade två av fiskarna, den minsta och den största. Kolla priset på banden 1:80 per rulle.
 Bild ur boken på en fisk, boken var tryck 1968 så jag var 12 år när jag flätade mobiler och sålde flera för det var många som ville pryda sina fönster.
 Jag och syrran satte igång med att fläta fiskar men än så länge har vi inte lyckats få ihop en enda fisk.


4 kommentarer:

  1. Hej! Vi undrar om du har listat ut hur man gjorde fiskarna än! Farmor och barnbarn sitter här med precis samma fisk och försöker göra en igen :)
    Berätta gärna isåfall

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej bättre sent än aldrig, jag kan fortfarande inte göra dessa fiskar men ger inte upp.

      Radera
  2. Jag kan göra dessa fiskar. Sitter och försöker lära barnbarnet, men det var inte lätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, då kanske du kan ge mig tips? För jag kan fortfarande inte! 😀

      Radera