lördag 24 augusti 2024

Hedvig 1 år

Idag när barnbarnet Hedvig firar sin ett årsdag, ska hon självklart få en burk med presenter som det storebror fick, i Arvids låda var det bilar men i Hedvigs har jag lagt en docka med kläder, täcke och kudde. Det finns några köpegrejer med, men de visar jag inte.
Burken har målats och dekorerats med en tapetbård med klänningar, som jag har lackat på flera gånger.
Några olika modeller och färger fanns det på klänningarna men på baksidan upprepas alla modeller en gång till.
Till dockan stickade jag kofta, byxor och en mössa. En liten väska av samma tyg som täcket och kudden räckte tyget till.


 Dockan är 30 centimeter lång och har klarblåa ögon. Det finns två paket till men de kommer i ett annat inlägg.
Så här blev kortet som jag gjorde, ett sött bokmärke lite lik Hedvig i blå klänning och rosett i håret.


1 kommentar: