fredag 29 december 2023

Arvids julklappar.

I den större väskan som Arvid fick bor det en kanin som även han har sängkläder med jultema.

Som tur var hade jag både kanin och lite kläder färdiga för i dessa dagar tog jag höstens vaccin och som vanligt blev jag orkeslös och hängig. En ny kofta och luva stickade jag till kaninen och en jultröja hann jag sy.

Tidigare hade jag köpt små juliga tillbehör i lämplig storlek och möblerna på undre bilden byggde farfar åt Arvid. Min tanke är att om Arvid tycker om att leka med sin kanin så kommer det mera saker till nästa jul eller födelsedag.

Tidigare så fick Arvid bondgårdsdjur i en tygpåse med bondgårdstema och nu fick han en påse med vilda djur i en tygpåse med vilda djur. Arvid behövde en påse till sin lekmat och nog fanns det ett tyg med mat på i farmors gömmor. Lite mera fika hann jag virka innan lådan stängdes och skickades iväg.

På förskolan där jag jobbade innan pensionen så hade vi påsar till leksakerna, det var tydligt för barnen när det skulle städas var sakerna skulle vara.




2 kommentarer:

  1. Åh vad Arvid måste älska kaninen med kläder. Tygpåsen är ju fantastisk. Och vilken tur att du hittar tyger med rätt mönster. Du är så piffig. Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas han tycker om kaninen och tänk nästa jul ska hela familjen komma upp till oss. Nyårskramar från Evy

      Radera