tisdag 24 oktober 2023

Lilla dockan

Nu har den lilla dockan fått kläder men inte så många för jag hade dåligt med mönster i den storleken. Täcke, kudde, kofta, tröja, byxa och en kjol. Jag hittar inget ställe i min närhet där det går att lämna in julklappar. Kanske sparar jag dockorna till ett annat år och gör mera kläder under tiden.
 
På biblioteket lånade jag en bok och ritade av många mönster som fanns i fyra olika storlekar, så nu har jag mönster men måste lägga min tid på vår utställning och försäljning.


2 kommentarer:

  1. Jag har nog ett stickhäfte med dockkläder liggande någonstans. men du vet .... det var många år sedan jag stickade smått. Barnbarnen är stora nu.
    Skönt att ha lite uppdrag att göra. Lycka till önskar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det kommer väl barnbarnbarn så småningom som önskar sig kläder åt dockor och mjukdjur. Jag tycker om att göra dockkläder även till små dockor.

      Radera