onsdag 4 maj 2022

Projektlogg

Nu har jag gjort mig en bok för alla mina projekt, den är indelad i fyra olika delar. Jag har använt alla stämplar och klistermärken med handarbetstema men en och annan bild med andra motiv finns också med.
Första delen är för alla tips och idéer men även för små beskrivningar. Första sidan är från 2009 när jag besökte en syfestival i Stockholm.
Andra delen innehåller listor på färdiga projekt uppdelat i höst och vår. 2020 blev listorna ganska långa. Dels för att jag nyss blivit pensionär och att vi skulle få ett barnbarn men även att det blev covid pandemi.
Tredje delen innehåller träffar och till våra hobbyhelger som vi hade varje höst i sju år finns det bilder på vad vi gjorde. När det gäller stickcaféerna så har jag skrivit upp alla jag varit på. I torsdags på stickcaféet pratade vi om  hur länge vi haft våra träffar, då visste jag som skriver upp. Den 2 februari 2011 var den första för mig, veckan före var jag på en annan träff och fick veta att det startat ett stickcafé.
Den fjärde delen består av våra marknader och eventuell försäljning. Vid varje del satte jag en markör som visar början.
På baksidan stämplade jag om kreativitet och satte handarbetsmärken. Min bok blev ganska full eftersom jag gjorde om en gammal men jag vill att den ska gå att skriva i några år till.

 
I den här boken hade jag sparat allt men huller om buller, Jag rev ut sidorna och kopierade baksidor för att få med allt och när de var sorterade såg jag vilka olika fack de skulle vara i. När man ska göra om en bok ska man börja med att ta bort var tredje eller fjärde sida så det man klistrar in ska rymmas, sen är det bara gå lös med allt det man sparat och vill ha kvar. Man ska inte göra för många sidor åt gången utan låta allt torka, ungefär tre sidor per gång och jag la plastfickor mellan bladen så de inte skulle fastna ihop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar