lördag 26 mars 2022

Av restgarnet.

 

Jag har fått restgarn av en bekant, första påsen blev dockkläder för det var ljusa och tunna garner,de stickade jag i höstas. Andra påsen blev åtta tofflor, tre strumpor och ett skaft till en fjärde strumpa. Jag tog även från mina rester och till den svarta strumpan får jag köpa till garn för jag har inget svart kvar.

Det här är kvar från andra påsen, det lila ska bli en dockkofta och de andra garnerna lägger jag i den tredje påsen som jag fick härom dagen. Jag stickar gärna av rester, det är mycket trådar att fästa men det är ok, det tycker däremot inte Catrin som gett mig alla sina restgarner.


2 kommentarer:

  1. Fint gjort, allt kommer till användning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, visst är det bra att allt används, återvinning av alla de slag.

      Radera