lördag 12 februari 2022

Barbiekläder

Nu har jag stickat klart åt Barbiedockor för den här gången, det  finns inte så mycket garn kvar som passar till små kläder. En kofta i randigt med mössa och halsduk sen tog det orange garnet slut.
Mönstret till klänningen och capen är från nittio-talet men fanns kvar i en pärm med dockmönster.
En stickade jag i vitt garn med glitter och en i rosa utan glitter. Det här garnet är inte mininystan utan 50 grams.

En lila hängselkjol som passar åt kaniner men även åt Barbie, en kofta i melerat lila garn.
Ett set till i grönt, vitt och lite turkos som fanns kvar. mönstret är det jag visade i förra inlägget, går att hämta på Svarta fåret. Jag tyckte det var riktigt roligt att sticka koftorna. Blir säkert nån mer. Mössor med halsduk och en minisjal av de små resterna.

Det är mininystan som jag använt, de väger 10 gram och är på 36 meter, de här är de som finns kvar.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar