söndag 25 juli 2021

Nostalgitäcke

Nu är jag klar med ett täcke som jag gjorde av tyg från åttiotalet. Då ritade jag med textilfärg och gjorde barnmotiv, tyget blev en dyna som barnen använde på golvet. Förra sommaren när vi gick igenom alla lådor med barnens saker så kunde jag inte slänga detta tyg, efter lite funderingar så sparade jag några motiv och bestämde att göra ett nytt lektäcke. Jag sydde på små öglor att fästa fast leksaker i, bra om man tar ut täcket. Mina pojkars namn syns på ena sidan och mittemot står Arvid broderad, det finns utrymme för fler barnbarn.
Jag började brodera på motiven, använde kedjestygn nästan på allt. Lätt att sy och blir tydligt. Glad att jag köpt på mig mer broderigarn.

Så här såg tyget ut när det plockades fram ur en låda, lite trasigt på nåt ställe och lite urtvättat, men nu fick det ett nytt liv med en uppdatering.
 
Här provar Arvid det nya lektäcket och det ser mycket trevligare ut att använda än det nötta gamla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar