onsdag 4 november 2020

Vår resa

Dagen innan vi åkte var det så här fint ute, och på vägen var det vinterföre. Vi hade satt på vinterdäck för att vara beredda på halka.

Några mil senare på E4an så var det bart med ett duggregn och noll grader. Framme i Göteborg var det höst med fina färger på träden och 12 grader ute. Det regnade nästan alla dagar men vi hann vara ute någon stund.
Hemresan var i måndags och start från Sala, på vissa ställen regnade det kraftigt och stormade gjorde det efter norrbottenskusten. På ett ställe satt vi i kö för det hade blåst ner ett träd över E4an. I Örnsköldsvik var det översvämning, massor med vatten sprutade när bilar körde runt i en rondell.
Hem kom vi efter elva timmar i bilen och med korta raster p.g.a inte kul dricka kaffe och äta matsäck i regnet. Igår såg det ut så här på vår gård ingen vinter utan tillbaka till höst.

I Göteborg besökte vi Stoff och Stil, jag köpte ett tyg till Arvid och några småsaker men p.g.a covid-19 så bestämde jag att jag beställer det som fattas.

Systrarna Greene var jag in på, där var inte så mycket folk så lite hann jag köpa.
En bok med fina papper och etiketter och några småsaker där med.



Jag har blandat ihop mina småsaker så en del kommer från Flying Tiger. På Panduro köpte jag två små tyger, jag hade hoppats att det skulle vara mer juligt men det var mest Halloween och det har jag inget intresse av just nu.
Att vi körde på den här resan berodde på att det inte fanns tågbiljetter, inte ens till jul kunde vi boka biljetter utan att dela med andra personer och byten i Stockholm och Umeå, det kändes inte tryggt i dessa tider.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar