tisdag 4 februari 2020

Blöjtårta

Jag blev bjuden på en babyshower för första gången i mitt liv, och tillsammans med min syster Marita som också var bjuden gjorde vi en blöjtårta. Vi hade hört att det var en flicka så vi handlade saker i rosa men även i andra färger.
 När blöjorna var rullade och ett band satt runt ställde vi ihop dem och knöt ett band runt. Vi satte konstgjorda rosor längst upp och la sakerna där det passade. När vi lagt dit en ljusslinga så satte vi prasselpapper runt om, och så klart vikta stjärnor som dekoration.


 Jag tog ett kort som redan fanns i min kortlåda som passade bra i sammanhanget och på bilderna nedanför syns ett quizs om baby och födelse och ett pris som jag gjorde till denna trevliga kväll. Vi var sexton tjejer i varierande ålder som överraskade den blivande mamman, alla hade något ätbart med sig och så klart presenter.

I söndags föddes den lilla tösen, en söt och underbar liten ny person i vår släkt. Jag är moster åt flickans mormor (hur gammal är jag egentligen!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar