fredag 2 augusti 2019

Resan

 Bilden på Knapp Carlssons får stå som symbol för alla affärer vi besökte under vår resa. Förutom alla hobbyaffärer så besökte vi klädaffärer och bokhandlar och apotek m.m.
 En dag besökte vi Bohus fästning, lite moln på himlen gjorde det skönt att vandra omkring och titta på natur och byggnader.
En annan dag stod Varberg på agendan, en underbar plats. Här sitter jag och njuter av havet, solen och den fina fästningen.
I Töreboda spelade vi minigolf med trevliga bekanta och en av våra söner med sambo.
 Mariestad vandrade vi runt i vid ett annat tillfälle och jag gillade skylten för vi bor ju i Norrbottens pärla och nu fick jag besöka Vänerns pärla.
 Från Töreboda är det inte så långt till Skövde, där bodde jag och min man på 70-talet. Det blev bara ett år sen längtade vi hem till norrland. Jag kan inte påstå att det var sig likt men fontänen kände vi igen iallafall.
 Några turer vid kanalen gör vi alltid då vi är i Töreboda. Här är det Norrqvarn som vi vandrar runt vid.
 En stickstund på tåget till Sala. Där var det varmt så ett bad var väldigt skönt.

 Här står vår packning, ganska mycket att släpa på då vi fick byta tåg i Uppsala, där fick vi vänta tre timmar på nästa tåg. På undre bilden ett kort jag tog på morgonen hemma i Älvsbyn, ett långt tåg och 11 grader ute. Borta bra men hemma bäst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar