söndag 14 maj 2017

Kaffeväska

 Före jul började jag spara förpackningarna efter vårt kaffe i går sydde jag en väska. I den ska jag ha handarbeten när det stickas utanför hemmet.
 Det behövdes sex uppklippta påsar till min väska. Fodret hittade jag i en låda med tyg som jag fått från en bekant i Norge. Lite besvärligt var det att sy i dessa påsar, blev snett ibland för jag ville inte nåla.
 Pricken över i:et är den lilla väskan som kan krokas fast vid ena handtaget. I den kan man förvara alla små tillbehör eller ett garnnystan. Den gjordes av tyg för enkelhetens skull.
 Samma foder i väskan och påsen blev fint. Det finns kvar för en väska till och på Coop såg jag kaffepaket med texten sommar och var i blått med havsbild på. Blev nästan sugen på en sån fast blått inte är min älsklingsfärg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar