onsdag 12 juni 2024

Internationella stickdagen

 Visst firade jag den internationella stickdagen som var i lördags, jag och min syster Marita fick en stickstund tillsammans i vår inglasning.

Marita stickar en sommarkofta i turkost, koftan har en fin sjalkrage. Här har hon börjat med en ärm som säkert är klar nu.
Jag stickar på mitt linne i rosa, vi får väl se om jag vill ha den när den är klar. Garnet har vi fått av våran systerdotter som i sin tur fick det av en tant som inte behövde sitt garn mer. Det var två säckar med garn och några påbörjade alster som jag och Marita stickat klart och lämnat in på Rödakorset.


2 kommentarer:

  1. Båda ser fina ut. Jag firade lite med bilstickning. Får se om det jobbet någonsin blir klart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjälper det om du åker mer bil😄? Ibland får man ge upp, ge bort eller riva opp arbetet.

      Radera