tisdag 4 juni 2024

Återbruk

För nån månad sen köpte jag mig en ny bärbar dator som var paketerad i en sån fin låda.

I lådan var det upphöjt för att datorn skulle ligg stilla och när vi (jag fick hjälp ) klippt till och limmat blev det fina fack för pyssel.
Jag köpte en bit kontaktplast som jag limmade i lådans alla fack och det blårandiga är från en tapetprov.
I locket satte vi fast en plastficka för målarbilder och ritpapper. I lådan la jag klistermärken, pennor, sax, lim och en tejprulle. På bilden längst upp ser man framsidan på lådan. Lådan är lätt att förvara med alla saker i, sen fyller jag på allt eftersom det behövs.
Det går bra att stansa ut av kontaktpapper och det gjorde jag med bokstäverna, pennan och penseln är gjorda på frihand. Jag ska stansa ut fordon, dinosaurier och annat åt Arvid tills de kommer upp till oss. Lilla barnbarnet är nog för litet för pyssel, vi får se.
 


2 kommentarer:

  1. Så smart! Bra att ha allt samlat på samma ställe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så tänkte jag med, allt på samma ställe och lätt att lägga bort tills nästa gång.

      Radera