lördag 3 september 2022

Tova ull

För nåt år sen köpte jag ull av en arbetskamrat, det var flera påsar i många fina färger. I tisdags så kom mina väninnor hit. Jag och V fick vägledning av C som tovat ull på sitt arbete.

Vi kunde vara ute på trädgårdsbordet med vatten, såpa och ullen, det var bra för det stänkte och rann lite grann. En del av ullen var svårare att tova såg vi, men vi förstod inte varför.

Vi tovade i olika formar, folie, plast, bakformar och på bordet. Jag började med att göra sjok för att klippa av senare för att få blad, hjärtan m.m.
Hur slutresultatet blev visar jag i nästa inlägg, Men ett är säkert jag måste jobba på min teknik.
Dagen avslutades med nålfiltning och då satt vi på altanen för det började bli lite kyligare ute.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar