söndag 18 september 2022

Syfestival

Torsdagsmorgon kl. 07:00 startade jag och mina väninnor vår syfestivalresa ner till Umeå. Vi besökte Ikea, Panduro och några andra affärer som inte finns hos oss. På kvällen på hotellrummet så åt vi lite godsaker och läste i en Mässguide om alla utställare.
På fredagen så var det mässan som gällde. Vid en workshop där det virkades så hängde det färdigvirkade alster vid alla stolar. Det såg härligt ut så jag tog några kort.





Här köpte vi återvunnet garn, rosa så klart åt mig. Jag gick runt med mobilen för att få lite bilder, sen la jag bort den för vi hade anmält oss till en workshop.
Så här ser mitt garn ut när jag duttat på några färger. Spännande när jag får skölja bort färgen på söndag eller måndag! Det här kan jag tänka mig göra mer gånger.



Tyvärr hann vi inte med att göra en återbruksmobil, vi såg det för sent. Vi ska prova på hemma när vi plockat ihop material.
Här kunde man lämna eller ta ett ofärdigt projekt, en kul idé tycker jag.

Här hittade jag en coverlock som hade elektronisk luftträdning för griparna, det tyckte vi lät härligt för det är besvärligt att trä för hand. Jag köpte den inte. I samma monter träffade vi en tjej som gav oss så många tips och mycket inspiration när det gäller overlock och coverlock.


Här fick vi inspiration om att virka eller sy tröstemöss åt barn som behöver tröst vid vård eller besök på sjukhus.


 Två trevliga dagar med mina bästa väninnor och en massa inspiration!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar