lördag 9 juli 2022

Efter loppisen

Efter loppisen plockade vi ihop saker som vi gav till en insamling för flyktingar. Förutom det kom jag på att ge bort lite garn och sticknålar så jag delade på mina fodral som syddes för några år sen. Den här delen sparade jag och halva kantade jag om och satte stickor i, samma gjordes med fodralet som var mindre. Det blev tre fodral och påsar med garn. För att det skulle finnas nålar i olika storlekar så delade syrran med sig av sina. Garn och nålar ska ju passa ihop.

I fina tygpåsar som jag fått av en bekant rymdes garnet och stickorna. Vi plockade även lite mera saker som passade för barn.

Jag sydde Barbiekläder åt dockor som var utan, från hobbyrummet blev det även fyra påsar med pysselpapper, sax, limstift och anteckningsbok. Vi har lämnat lite på Rk och det sista på Reprisen.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar