onsdag 29 maj 2019

Mina mallar

 För flera år sen jobbade jag på en förskola där fritidsbarnen kom på eftermiddagen och var på förskolan. Vi hade barn som knåpade med allt möjligt och en dag behövde ett barn en mall för att göra en nåldyna, vi funderade tillsammans vad vi kunde använda istället för papper. Då kom jag på att plastsidorna på våra dagböcker passade perfekt till detta. Som tur var hade vi sparat de flesta böckerna så det blev flera mallar gjorda. När skolan och förskolan lades ner och jag började på ett nytt ställe så tog jag mallarna med mig så klart.
Hemma har jag gjort mallar till fröpåsar och andra saker, det här var ju innan jag fått min stansmaskin i julklapp och då behövdes mallarna. På förskolan har jag fortsatt att göra åt barnen vi har siffror, bokstäver, bilar, tomtar, hjärtan m.m. När barnen har använt sig av mallar så är de färgade av pennor men de går att torka av eller spola av.
Ibland sätter vi lite häftmassa så att mallen ligger stilla när de små ska rita av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar