fredag 10 maj 2019

Fröpåsar

I mina gömmor hade jag papper med odlingstema. Fina färger och bilder som passar att göra fröpåsar av. Det följde med klistermärken med bokstäver och motiv, bara att dekorera med.


Det här pappret är från en tapet, ser ut som en stickad påse. Till de här påsarna kan man verkligen använda sig av skräpbitar av olika slag, jag samlar mina bitar i plastfickor och sorterar i färg. Det är bra att kunna skriva upp namnet på sina sorter så jag satte på en etikett där det behövdes.
Mina fröpåsar paketerade jag i en påse för att ge bort vid tillfälle. Uppe på påsen satte jag ett gem för säkerhets skull, man vill ju inte att fröna ska ramla ur.
Till min hjälp använde jag en mall av plast för det ska vara raka kanter när man ska vika av papper. I ett annat inlägg ska jag berätta hur mina mallar kom till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar