Jag och syrran beställde garn från Garnhuset i Kinna – ett tunt garn som vi brukar använda tillsammans med yllegarn. Vi lade beställningen den 6 januari, och just den dagen då jag var som sjukast i min bihåleinflammation fick jag ett sms tidigt på morgonen. I meddelandet stod det att det blivit fel på adressen och att jag skulle logga in på en länk för att rätta till det.
Eftersom jag var dålig bad jag en av mina söner om hjälp, och tur var det – han såg direkt att det var ett bedrägeri! Meddelandet såg ut att komma från PostNord, men om man tittade noga stod det något annat. En liten varning alltså: dubbelkolla alltid avsändaren innan ni klickar på något!
Några dagar senare fick jag ett mejl från Garnhuset. De hade försökt ringa mig, men utan att lyckas. Vi redde ut problemet, och allt verkade vara i sin ordning. Men igår slog det mig plötsligt – jag hade ju inte fått någon avisering! Det visade sig att mitt telefonnummer inte var korrekt registrerat.
Som tur var fick jag fantastisk hjälp från Garnhuset. De gav mig ett nummer att använda vid uthämtning, och när jag kollade visade det sig att paketet redan fanns att hämta på Coop i Älvsbyn. Så skönt att allt löste sig till slut!
Självklart firade jag och syrran med en semla till kaffet – för vad passar bättre än en liten godsak när man äntligen fått sitt efterlängtade garn?
ÅÅ, så härliga färger! Fy för alla dessa bedrägerier! Dyker upp överallt!
SvaraRaderaDär var fingrarna lite för snabba! Hade inte tänkt vara anonym!
SvaraRadera