söndag 5 maj 2024

Mina älsklingsnålar

När jag hittade Knit pro symfonie sticknålar första gången så kändes det så bra för mina fingrar, så jag köpte ett etui med långa jumperstickor och ett med strumpstickor. Efter ett tag så köpte jag rundstickor i olika storlekar. I vintras när jag stickade en sjal så använde jag en ändstickstoppare som nötte sönder en av nålarna. Fyrans nålar använder jag till många garner så jag behövde nya, så jag beställde två nya par nålar. Tyvärr hittade jag inga 35 cm långa utan 30 cm men bättre det än inga alls.

Är det nån som lagat en nål så berätta gärna hur, jag har provat med lack på en annan tränål men det funkade inte, garnet fastnade hela tiden där lacket var.

Alla mina andra nålar gav jag bort tillsammans med garn till flyktingarna som kom från Ukraina.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar