lördag 13 april 2024

Strykbrädan

När jag gjorde påskgummorna före påsk så kom det klister på strykbrädans tyg,det gick inte bort i tvätten dessutom så krympte tyget så jag sydde ett nytt. Jag hittade ett färdig sytt i mina lådor men den hade också krympt. Så den nya skräddades med krympmån.
Strykbrädan är klädd med ett ljust tyg som är häftat fast, tyget som ska sitta på formklipps och jag syr en kanal och sätter ett resårband i. sitter fint och lätt att ta bort och tvätta.
Det nya tyget har varit gardiner i köket nån gång, det är både blommigt, randigt och rutigt.
 
Tidigare hade jag klätt en korg med samma tyg, vad jag ska ha i korgen vet jag inte än. Det har varit garn i korgen som nu är slut. Jag ser faktiskt att mitt garn minskat men inte mina tyger, har planer på att sy mera.


2 kommentarer:

  1. Så fint det blev! Är så svag för allt vad korgar heter. Klädda så där, ännu bättre! Kämpar med både garnlager och tygsamlingar. Märker ingen skillnad. Det är väl bara att fortsätta kämpa. På något sätt känns det ändå bra att ha lite på lager.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Här är det en till som både gillar korgar och att ha ett lager av garn och tyg. Men det är också kul att köpa nytt, så vi kämpar på!

      Radera