torsdag 17 augusti 2023

Knappar

För några veckor sen besökte jag en affär som har billiga knappar och plockade ihop några i en påse. Jag nämnde att jag skulle sy dockkläder till donation, och då fick jag ett erbjudande av ägaren att fylla en påse blandade knappar för hundra kronor. Jag tog erbjudandet och när jag kom hem började jag sortera mina nya knappar.

När jag var klar med de nya så plockade jag fram de gamla och fortsatte sortera, två dagar tog det innan nästan alla var i rätt påse. Jag satte knapparna i små påsar efter form och färg.

Nästan alla påsar ryms i mina burkar men några påsar ligger på annat ställe. Det bästa med den här sorteringen var att jag nu sett alla mina gamla knappar som jag inte sett ordentligt på förut särskilt de mörka knapparna.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar