söndag 2 april 2023

Textilfest

Igår besökte jag och mina väninnor Textilfesten i Skellefteå. Jag kände på garn, tittade på de tunnaste stickor jag sett storlek 0,7mm, köpte en bit tyg som ska bli något framåt jul, reflexband med mönster, en bok för anteckningar. Inget garninköp blev det, tänkte på mitt eget lager som ska användas upp först.
En bild av folkvimlet, det fanns mycket ull i olika former, garn, filtar, fällar, sittunderlägg m.m. Fina projektväskor i underbara tyger. Det var svårt att ta bilder när det var så mycket folk. På bilden nedan är det ett par arbetsbyxor som är dekorerade med fina blommor och sömmar.

Här hittade vi gunghästar som var klädda med ylletyg och dekorerade med bjällror, band, paljetter, pärlor. De andra hästarna lyste solen på så det blev inga fina bilder men de var också fint dekorerade.
Några fint dekorerade påskägg, små spetsdukar, band, broderier av olika slag. Ett påskägg skulle jag tänka mig att göra men inte till denna påsken.

En julklapp inslagen i ull med en fin tomte på, en bra idé att återbruka fina lådor för presenter och julklappar. På ett påskris hängde det små ägg också klädda med ull, det blev en närbild på ett av dem .
Vi hade en trevlig dag tillsammans och fick inspiration och idéer att ta med oss hem.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar