tisdag 25 oktober 2022

Reflexgarn

Av Reflexgarn stickade jag mig en mössa i en enkel och bra modell. Rullkant nertill och fin hoptagning uppe på huvudet. Garnet som blev över räckte till att göra en reflexgumma. Jag hade köpt några färdigmålade trähuvuden men de hade inga hål rakt igenom och de var också i minsta laget.

Jag är så belåten över hur fint det blev uppe på mössan.
Munnen syns inte så bra men finns där om man viker undan garnet.
Med blixt så syns reflexen väldigt bra, jag var ut en kväll och kollade hur det syntes i mörkret och det reflekterade bra.

 


2 kommentarer:

  1. Vilken jättefin mössa. Så snyggt med hoptagningarna på toppen. Och jättefräckt med reflexgarn. Jag gillar det också och har stickat ett par mössor med reflex och även med neonfärgat garn. behövs ju den här årstiden . Ha det fint ! //Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag är belåten över mössan. Reflex behövs verkligen, här blir det mörkt halv fyra och vi har ingen snö ännu som ljusar upp utomhus.Ha en trevlig helg!

      Radera